Delegaranti og retur: Kjøper kan gjøre om kjøpet innen 2 – to – måneder etter at Kjøper mottok varen, ved innen fristen å sende skriftlig melding til Selger om retur og ved å returnere varen innen 14 dager etter at slik returmelding er sendt. Ved retur av varen får Kjøper tilbakebetalt kjøpesummen. Om bildelen er levert feil eller mangelfull der selger/ deleleverandøren ikke klarer å levere tilsvarende vare, får kjøperen tilbakebetalt sine fraktkostnader. Kjøpers utgifter til inn- og ut montering av varen samt returfrakt dekkes ikke av Selger/deleleverandør.
NB! Det er viktig at retur meldes inn før varene sendes i retur.
Dersom du oppdager et problem eller en skade på forsendelse, innpakningen eller innholdet som kan ha fremkommet under transport til deg, må dette meldes deleleverandøren. Er det en utvendig feil, ta først kontakt med transportør. Før feil meldes til delleverandøren, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Deleleverandøren melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting 'innen rimelig tid' og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet. Varer som skal returneres til Trøndelag Bildeler Verdal, skal være pakket i originalemballasjen og denne må være uten skader.
Slik gjør du ved reklamasjon/feil på vare: Inne på websiden kan du vise et
returskjema. Husk å få med kontonummer dersom du mener du skal ha penger refundert, så går tilbakebetalingen raskere. Skriv en kort tekst i feltet 'Beskrivelse' hvor du forteller hvorfor varen blir returnert. Først anbefaler vi deg å ta kontakt med deleleverandøren ved feil på en vare. Ofte kan feil på en vare løses uten at varen må sendes tilbake. Dersom varen fortsatt må sendes er det viktig at varen pakkes forsvarlig. Avtale med deleleverandøren hvordan pakken sendes i retur.
Varen må IKKE sendes i oppkrav.